Frys av medlemskap

Kan jeg fryse medlemskapet?

Det er fullt mulig å fryse medlemskapet. Frys uten dokumentasjon kan du registrere selv via Min side.

Du kan registrere 1 måned frys uten dokumentasjon 1 gang pr kalenderår.

Du finner frys registreringen under fanen "endre".

Frys lenger enn en måned:​
For å kunne legge inn frys i mer enn 1 måned, trenger vi dokumentasjon på hvorfor du ønsker frys (legeerklæring på skade/sykdom, bekreftelse på reise eller praksis/ utveksling). Det blir normalt sett ikke innvilget frys ved ferie utover en måned.

Det må også opplyses om fra og til dato i hele måneder (for eksempel 05.02.23 - 04.06.23). Send så dette til e-post: medlemsservice@sammen.no

Ved frys for tett opp mot forfall:​
Er din neste faktura allerede sendt til din bank (rundt den 20. i hver måned), blir måneden etter kostnadsfri istedenfor (betalingsfri periode forskjøvet), da frys og forfall står for tett opp mot hverandre.

Det er derfor viktig at du betaler faktura som normalt.

Vi gjør oppmerksom på at ved frys av medlemskapet vil bindingstiden bli forskjøvet tilsvarende.

Kan jeg fryse medlemskapet når jeg er på utveksling?
Ja det kan du. Bare send perioden du er på utveksling og dokumentasjon at du har fått plass til e-post: medlemsservice@sammen.no​