Parkering - Q&A

Ofte stilte spørsmål om parkeringsavtalen

Hvor mange avtaler kan jeg ha?
Vi har begrenset med parkeringsplasser ved våre boliger, og du kan derfor bare ha én avtale. I avtalen har du mulighet til å registrere opptil tre biler, men bare én bil kan stå parkert om gangen.

Hvordan endrer jeg kjøretøy?
Skal du parkere med et annet kjøretøy enn det du registrerte første gang, trykk på «endre» under «parkeringsavtalen» i menyen oppe til venstre, legg inn nytt registreringsnummer og trykk lagre. Husk at registreringsnummeret på parkeringsavtalen alltid må være korrekt i forhold til det kjøretøyet du parkerer med. Du kan altså bare parkere hos oss med ett av dine registrerte kjøretøy av gangen.

Hva med gjester som kommer på besøk?
Hvis du bor hos oss er det mulig å kjøpe 14 dagers gjesteparkering til dine besøkende.

Hva med inn- og utflytting?
Der det er mulig, kan du kjøre til inngang for av- og pålessing av varer i forbindelse med inn/utflytting eller når du har tyngre varer. Det er viktig at parkeringskontrollør ser at det er synlig aktivitet ved bilen for å unngå parkeringsavgift.

Hvem kontakter jeg når jeg ikke får det til ?
Ring alltid Q-park kundeservice på telefon +47 21 00 76 70 eller www.q-park.no. 

Hvilke parkeringsregler gjelder?
Alle områder er skiltet, så les alltid på disse for å se hva som gjelder på de ulike plassene.

Hva gjør jeg når jeg mottar SMS?
Trykk «Glemt passord», og du vil da motta en ny innloggingskode. Her finner du en steg-for-steg-brukerveiledning

Jeg har ikke mottatt SMS, kan jeg få ny?
Ja, kontakt Sammen informasjon informasjon@sammen.no. Det er viktig at telefonnummeret du bruker er det samme som du registrerte på Min Side, da det er dette nummeret vi registrerer på Q-park. (Det kan ta opptil noen minutter før SMS mottas, da det er mobiloperatøren din som styrer SMS-utsendelsen)

Har jeg gyldig avtale når jeg er logget inn?
Nei, du må alltid gå til «ny avtale» for å registrere en avtale.

Må jeg legge inn bankkortet mitt?
Ja, når du kjøper online må du oppgi kortinformasjon som et vanlig nettkjøp. Etter kjøpet av parkeringsavtalen blir dine data kryptert. 

Må jeg fornye avtalen?
Ja, parkeringsavtalen må fornyes av Sammen hvert semester. Ta kontakt med oss på informasjon@sammen.no før avtalen din går ut.

Kan jeg overføre en parkeringsavtale til et annet område?
Ja, ta kontakt med Q-park for å få ordnet dette. 

Hvor kan jeg klage på en parkeringsavgift?
Dersom du ønsker å klage på en parkeringsavgift må du fylle ut dette skjemaet.

Her kan du lese mer om parkeringsavtalen.

Parkering ved treningssentre

Ved hvilke treningssentre er det mulig med parkeringsavtale?
Fantofthallen og Alrek. 

Hvor registrerer jeg meg?
Hver gang du skal trene må du registrere ditt registreringsnr og mobilnr på nettbrettet i treningsresepsjonen. Du har altså ikke gyldig parkering kun ved å kjøpe parkeringsavtale.

Hvor lenge kan jeg stå?
Du kan stå i fire timer etter innlogging på nettbrett i treningsresepsjonen. NB: du har ikke gyldig parkering kun ved å kjøpe parkeringsavtale, du må alltid huske å logge inn (registreringsnr og mobilnr) på nettbrettet i resepsjonen før du trener. 

Parkeringsavtalen min kommer ikke opp i menyen?
Avtalene kjøpes under "Sammen Idrett", men selve parkeringen registreres på området du parkerer. 

Her kan du lese mer om parkering ved treningssentrene våre.