Økonomi

Her finner du informasjon om betaling av husleie og depositum.

Innbetaling av depositum
Depositum for boligen din må være registrert betalt hos Sammen Bolig før du får hente nøklene dine.

Vær obs på at studenter med boliggaranti har følgende frister:
For høstsemesteret: 15. juni.
For vårsemesteret: 1. desember

Husleie
Faktura for husleie er tilgjengelig på Min Side den første virkedagen i hver måned. Betalingsfrist er den 15. i samme måned. Vær obs på at husleie i august og januar sendes ut på litt andre datoer. Du får varsling på epost når fakturaen er klar.

Hvis du flytter inn etter den 1. i en måned vil første husleie bli sendt til deg påfølgende måned. Vær obs på at du da får husleie fra kontrakten starter, i tillegg til førstkommende måned.

E-faktura
Hvis du ønsker å sette opp e-faktura, følg instruksjonene under:

- Logg deg på din nettbanken
- Velg eFaktura-tilbydere
- Velg Sammen/Studentboligene
- Legg inn din eFakturareferanse, ditt kundenummer - 6 siffer (finnes på din leieavtale og på fakuraene dine)

Fra neste forfall vil du så motta regningen fra oss som eFaktura rett i din nettbank i stedet for i postkassen. Du blir varslet per e-post om mottatt regning.

Retur av depositum
Depositumet blir returnert til deg 1-4 uker etter kontraktslutt. Dette er forutsatt at utsjekk av rommet ditt er godkjent og alle regninger er betalt. Husk å sjekke at bankinformasjonen din er oppdatert på Min Side.

Her finner du svar på vanlige spørsmål rundt depositum.

Visma 
Visma er vårt inkassobyrå som håndterer purringer for oss. Dersom du har fått et brev fra Visma, må du kontakte dem direkte, da saken din er overlatt til dem. Navn og nummer til din saksbehandler finner du i brevet.

BKK
BKK sender ut strømregning til de beboerne våre som betaler etter forbruk. Dersom du har fått en regning fra BKK, må du kontakte de direkte.

Hvis du har spørsmål, kontakt oss gjerne på epost 
faktura.bolig@sammen.no eller på telefon 55 27 60 07/06.