Henvendelser gjennom Min side
Lurer du på hvordan du skal sende henvendelser gjennom Min side og hva du skal sende hvor? Her finner du en kort forklaring:
Først må du logge deg inn på Min side, og finne Henvendelser under Meny. Deretter klikker du på den oransje sirkelen med hvitt kryss for å legge til en ny. Du finner også Legg til-knappen under listen med henvendelser du har sendt inn tidligere.
Husk å sjekke at avtalen henvendelsen blir lagt på er den avtalen du har nå.
De ulike typene henvendelser er:
1. Skademelding, vaktmester, renhold.
Her skal alle henvendelser som gjelder utbedring av rommet eller leiligheten din og spørsmål om boligen din. Her sender du også henvendelse om du har mistet nøklene dine og trenger nye.
De mest brukte kategoriene:
Feilmelding: Her sendes alt som skal til vaktmester, alt fra ting som skal utbedres, til spørsmål du har.
Mistet nøkkel: Har du mistet eller brukket nøkkelen, bestiller du ny her.
Renhold: Alle spørsmål om renhold i boligen din sendes her.
Skadedyr: Mistenker du at du har skadedyr i boligen bruker du denne.
Utflyttingssjekk: Skal du flytte ut og ønsker en gjennomgang av boligen din sammen med renhold, kan du bruke denne.
2. Faktura, depositum
Her skal alle henvendelser som gjelder faktura og depositum knyttet til leieforholdet ditt.
De mest brukte kategoriene:
Depositum: Denne bruker du for alle spørsmål om depositum.
Husleie: Denne bruker du for alle spørsmål om husleie.
3. Administrasjon og kontrakt.
Her skal alle henvendelser som gjelder kontrakten din og boforholdet ditt, f.eks spørsmål om henting og levering av nøkler, kontrakt og oppsigelse, fremleie, parkering og bod.
De mest brukte kategoriene:
Bod: Denne bruker du dersom du ønsker tilgang til bod. Er det problemer med boden du har, må henvendelsen sendes til vaktmester.
Fullmakt-nøkkelhenting: Skal noen andre hente nøkler for deg, sender du henvendelse her. Husk å få med navnet deres.
Parkering: Trenger du godkjenning for parkering ved boligen din sender du en henvendelse her. Mer informasjon om parkering finner du her.
Oppsigelse spørsmål: Har du spørsmål om oppsigelse eller ønsker å søke om forkortet oppsigelsestid, sender du en henvendelse her.
Mistet vaskerikort: Har du mistet vaskekortet og må få det sperret, sender du en henvendelse her. Du kan også bruke denne dersom du trenger brukernavn og passord til vaskerikontoen din.
Fremleie av bolig: Denne bruker du for å sende inn fremleiesøknad eller spørsmål om fremleie.
Klager: Dersom du har klager som gjelder naboforhold eller kontrakten din kan du sende de her.
Andre henvendelser: Dersom du har spørsmål som ikke passer andre steder, kan du sende de her.