Flytte ut
Oppsigelse
Kontrakten din må sies opp via Min side. Trykk på knappen "Si opp avtale", og ta kontakt dersom du ikke finner knappen. Sammen Bolig aksepterer ikke andre former for oppsigelse av leiekontrakten. For kontrakter som inngås fra 01.02.2018 er det viktig å være obs på at du har 3 måneders bindingstid fra kontraktstart, og 3 måneders oppsigelsestid, regnet fra den første i påfølgende måned, etter dette. Er du i tvil når din kontrakt ble inngått, sjekk Min Side, eller ta kontakt med bolig@sammen.no.
Fremleie
Du kan fremleie boligen din hvis du har skriftlig samtykke fra Sammen Bolig. Som leier har du ansvar for boligen og for at husleien blir betalt. Den du fremleier til må være student og dokumentasjon på dette vedlegges søknaden (studentbevis eller opptaksbrev). Du er selv ansvarlig for å finne en egnet leietaker. Merk at fremleietaker kan ikke ha en gyldig kontrakt hos oss gjennom leieperioden.
Eget skjema fylles ut og lastes opp når du registrerer en henvendelse på Min side.
Utvask
Når leietiden er utløpt skal leieren levere boligen med tilbehør tilbake til Sammen, rengjort og i samme stand som da den ble overtatt. Husk å ta med deg alt som tilhører deg, og tøm boden din. Vi gjør deg oppmerksom på at vår renholdsavdeling vil gå inn i boligen etter kl. 12 på kontraktsdagens slutt for å gjøre den klar til ny leietaker, selv om vi ikke har mottatt nøkler.
Du vil få tilbud om sjekk av din bolig per epost 1-2 uker før kontrakten din går ut. Dette er ikke obligatorisk. Hører du ikke fra en av våre renholdere, ta kontakt med Sammen Renhold på renhold.bolig@sammen.no i god tid før du flytter ut dersom du ønsker sjekk.
Her finner du informasjon om det som må vaskes før du flytter ut.
Telia-utstyr
Ruter og kabel du bruker for å få tilgang til Wi-Fi må ikke fjernes fra boligen. Dersom dette mangler vil du bli fakturert kr. 1000,-.
Alt ekstra utstyr du selv har bestilt, må du ta med deg og returnere til Telia selv.
Nøkler
Følgende studentboliger henter og leverer nøkler på Fantoft Servicesenter (Fantoftvegen 14i):
Fantoft, Fantoft familieboliger, Fantoft TRE, Fridalen, Brann Stadion og Nattland.
Følgende studentboliger henter og leverer nøkler på Studentsenteret Servicesenter (Parkveien 1):
Alrek, Damsgård Fosswinckels gate 50b og 67, Frydenbø og Frydenbø 2, Grønneviksøren, Gyldenpris, Hans Holmboes gate, Hans Tanks gate, Harald Hårfagres gate 7 og 9, Jekteviken, Klostergaten, Løbergsveien, Magnus Barfotsgate, Solheimslien og Sverresgate.
Følgende studentboliger henter og leverer nøkler på Lehmkuhlhallen Servicesenter (Helleveien 30):
Hatleberg og Øyjordsveien
Nøkler og eventuell søppeltag må leveres før kl. 12.00 den dagen kontrakten din slutter. Du kan selvfølgelig også levere dette før om det passer bedre.
Du kan også benytte drop-boks på Fantoft. Den finner du på veggen ved inngangen til posthuset på Fantoft. Husk å legge nøkler i en lukket konvolutt merket med navn og romnummer. Det vil også komme en drop-boks på Lehmkuhlhallen.
Hvis du sender nøklene i posten er du ansvarlig for disse frem til de har ankommet oss, og de må ha ankommet oss før kl. 12 dato for kontraktslutt.
Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål om nøkler.
Bod
Husk at hvis du har hatt tilgang til bod så skal denne også sies opp fra Min side. Husk også å tøm den før du flytter.
Brukerundersøkelse
Vi i Sammen Bolig ønsker å gi våre studenter et så godt botilbud som mulig! I den anledning håper vi at du vil ta deg tid til å svare på noen spørsmål om din botid hos oss. Undersøkelsen tar ca 2 minutter. På forhånd takk for hjelpen!
Vi håper at du har hatt en fin tid mens du har bodd hos oss. Lykke til videre og velkommen igjen hvis du senere skulle ha behov for en studentbolig.